2018. április 1., vasárnap

Környezet- és földtudományi kalandozások. 2018.03.31. Hortobágy

Környezet- és földtudományi kalandozások. 2018.03.31. Hortobágy. Igen gyakori, hogy egy közigazgatási-földrajzi egység-táj korábban nagy jelentőségű, mára viszont kevésbé jelentős kistelepülés nevét viseli. Így van ez Nógrádban, mely falu hátárában többször is éles-sarkos köveket-kavicsokat kerestem, s ami Nógrád megye névadója. Hortobágy viszont pont fordítva. A tájegység viselte nevet mindössze az 1960-as években vette fel az a kistelepülés, amely korábban Debrecen, majd Balmazújváros külterületének számított. Történelme azonban a múltba réved, a látnivalói pedig számtalan környezeti elemet hordoznak. A Kilenclyukú híd szépséges tájon ível át. Megtekintettem a Hortobágyi Nemzeti Park látogatóközpontjának kiállítási anyagát, kiadványokat gyűjtöttem be s vásároltam. S megnéztem a helyi Madárparkot is.A pusztában pedig az érkező vihar színpompája magával ragadott.