1975-ben, 50 évvel ezelőtt készült el az Autóipari Kutató Intézet, valamint a Villamosipari Kutató Intézet együttműködésében az ún. hibridbusz. Korát megelőző kísérleti fejlesztés volt, hiszen bár a gépjárművek történetének kezdetekor komoly szerepe volt a villamos meghajtásnak, a (szó szerinti) robbanásszerű áttörést a robbanómotorok alkalmazása hozta el. Az egykori Járműfejlesztési Intézet, az utóbbi Autóipari Kutató és Fejlesztő Vállalat, azaz az AUTÓKUT műszaki fejlesztéseiben komoly szerepet játszott tervezőként édesapám, id. Rezsabek Nándor (1933-2020).
Az Ikarus 260 típusú autóbuszok villamos meghajtású verzióra történő átalakítása (melyben Szűcs László, valamint Bernáth Elek játszott még főszerepet) úttörő volt a maga nemében és idejében. 1977-ben a Baranyi megyei napilapnak, a Dunántúli Naplónak víziószerűen azt is elmondták, hogy a nagyvárosok közlekedésében a jövőben meghatározó szerepe lesz az elektromos járműveknek. Ha mindez szakmai pályafutásuk aktív éveben egyáltalán nem, életük végén pedig csak részben adatott meg, jóslatuk a 21. században biztosan valósággá válik.
(A részletében illusztrációként is közölt cikk forrása: Lombosi J. (1977): Két Ikarus villamos motorral. Dunántúli Napló 34, 272, 27)